29 May 2014

Barastii de Vede continua

Si pentru ca amintirile mor cu noi si daca nu le punem pe hartie nu le va mai avea nimeni, m-am decis sa continu aceasta poveste. De ce nu sa impartim toate amintirile noastre cu restul lumii? Poate asa tinem minte oamenii care o data au fost si acum nu mai sunt, doar prin amintiri ii putem tine in viata.

Si deci de ce sa nu va spun voua de locuitorii din Barastii de Vede? Ce rost ar avea sa pastrez amintirile doar pentru mine? Si cine stie, poate unul dintre cititorii mei v-a recunoaste pe cineva...lumea noastra e mai mica decat ne imaginam.

Povestile de mai jos sunt bazate pe amintirile mele, experientele mele asa cum le-am vazut eu. Poate unele sunt exacte iar altele mai putin. Daca scriu ceva gresit sau care credeti ca lucrurile stateau altfel atunci imi cer scuze dar asa mi le amintesc eu si stiu ca amintirile se schimba si se risipesc o data cu anii care trec.

Si deci sa trecem la subiect:

1. Mosu si Mosica: ei erau vecinii nostri. Numele adevarat nu-l stiu. Meseria lui era de potcovar si l-am vazut o data la treaba, mi se parea o munca super grea. Avea un baston in care se rezema si fuma tigari Carpati. Mosica habar n-am ce ocupatie avea, poate o data in tineretea ei facea si ea rochii cum facea mamaia 'noastra' de la Barasti. Stiu doar ca avea parul negru-negru chiar si la varsta ei inaintata.

2. Mosu si Mosica aveau doi nepoti: Florentina cu care am petrecut cateva momente si Ionut care era victima verisorului meu de cate ori trecea pe la noi. Bine si Ionut era neastamparat. De exemplu, o data arunca cu cirese in verisorul meu si acesta s-a enervat, a luat un pumn de cirese si i-a manjit lui Ionut toata fata cu ele. Ionut in cele din urma a fugit acasa plangand iar Mosica sa speriat rau de tot cand l-a vazut pentru ca a crezut ca era sange pe fata lui. In cele din urme Mosica a venit si ne-a certat. Florentina cred ca s-a maturizat foarte repede si ultima oara cand mai treceam pe acolo se certa mereu cu Mosica.

3. Mureseanca si fata ei, Amalia. Mureseanca ne-a povestit o data de aventura ei cu un Libanez. Nu mai stiu din pacate detaliile, stiu doar ca nu mai erau impreuna si relatia fusese de scurta durata dar Amalia era rezultatul. Era o fata brunetica si frumusica si mi se pare ca s-a casatorit. Stiu ca o data am mers la ea si am ajutat-o in gradina iar in cele din urma mi-a dat orez cu lapte si fuse bun rau!

4. Mircea, era un baiat super de treaba si locuia vis-a-vis de noi. Jucam carti cu el si faceam glume impreuna cand mergeam 'cu vaca'. Mai tarziu s-a casatorit cu o fata de treaba si au avut si copii. Din pacate am aflat dupa cativa ani ca el, sotia si copii au murit intr-un accident tragic de masina dupa ce veneau de la mare. Au lasat in urma lor multa jale si durere.

5. Mihaela si fratele ei. Veneau cu noi la deal cand mergeam cu vaca, ei aveau o oaie si un berbecut (asa tin minte si le dadeam mereu biscuiti). Erau amandoi de treaba si simpaticuti. Fratele ei si-a dat seama ca imi placea de baiatul de care va voi spune mai tarziu si nu uit zambetul lui siretnic atunci cand s-a prins.

6. Boncea: caii lui Boncea: un armasar maro si o iapa alba pistruiata. Boncea avea cei mai frumosi cai din sat. Din pacate ambii cai au murit, unul l-a batut Boncea cand era beat si a murit de la rani iar celalalt s-a imbolnavit si a murit. Tin minte ca adusesem intr-un timp cubulete de zahar ca sa le dau la cai.

7. Nenea Nae? Cred ca asa il chema, avea un baiat pe nume Dan. Dan avea ca vecina o fata care era nebuna. Se spunea ca fata asta nebuna ii arunca biletele de dragoste peste gard.

8. Ion nebunul. Era chiar nebunul satului. Ii placea sa tortureze si sa omoare animale, sa loveasca oamenii si stiu ca lumea zicea sa nu-i zimbesti ca apoi nu mai scapi de el. Mi-era frica de el cand eram mica ca nu stiam ce poate face.

9. Marius, un vecin de langa noi pe care tot incercam sa-l vedem dar nu reuseam. Si atunci cand l-am vazut era ca intr-o reclama din aia de Coca Cola: era la bustul gol si facea treaba in curte. Numai muzica 'what a man, what a man, what a man...' de la Salt-n-Pepa mai lipsea. Era dragut dar cred ca foarte timid asa ca nu s-a ajuns nicaieri cu el.

10. Dan Gaina. Nu era numele de familie Gaina dar eu stiu de ce avea numele asta? Venea o data de la camp si era murdar. Cand ne-a vazut ca stateam la poarta s-a oprit din drum si a urcat intr-o caruta care mergea inapoi spre casa unde statea el. A venit cu cateva ore mai tarziu imbracat la patru ace si ne-a zis un 'Buna' fermecator. Din pacate verisoara mea care se tot abtinea sa nu rada, a bufnit-o rasul chiar in acel moment si atunci nu am putut sa ma abtin nici eu...

11. Marian. Era verisorul verisoarei mele...complicat dar era un baiat de treaba. Tin minte ca mai venea pe la noi si o data m-a intrebat cati ani am. Am zis ca am '16 ani' (cred) si el a zis 'pai esti fata mare' si bineinteles ca mamaia a trebuit sa adauge 'pi da' ia crescut deja flo...' la care el a zis 'mamaie ma faci sa ma inrosesc' dar eu m-as fi impuscat in acel moment. Cat de jenant! I-am dat o data o lalea de lemn, am mai vorbit ce am vorbit, i-am dat adresa mea din Olanda dar apoi n-am mai auzit nimic.

Si cam astea au fost personajele care au creat unele din cele mai frumoase amintiri traite in vacantele mele scurte din Barastii de Vede. Ce s-a intamplat cu majoritatea, nu as putea spune. Stiu doar ca caracterul si imaginea lor vor ramane imprimate in mintea mea cat voi trai si dincolo de viata mea.

No comments:

Post a Comment