01 March 2011

Cum sarbatoresti Martisorul in strainatate

Cand eram in Romania imi aduc aminte ca eram asa fericita cand era Martisorul. Mai intai mergeam la cumparaturi cu mama ca sa iau martisoare la profesoare, prietene si familie si apoi ma uitam bine la ele si alegeam pe care sa o dau cui (depinde de ce profa era, favoritele primeau unele mai frumoase...). Si cand ieseam afara era un aer de primavara, de sfarsit de iarna, de soare si caldura si o pregatire subtila pentru venitul verii.

Si acum sunt in Olanda, nimeni nu stie ce e ala martisor plus ca afara zici ca e pregatirea iernii...Dar totusi sa nu lasam asta sa ne sta in cale, daca e Martisor, e Martisor nu conteaza unde esti. Si asa incep pregatirile mele:

08.00 Ma uit pe internet la adevarata semnificatie a Martisorului. Bineinteles ca stiu dar a trecut un an de cand nu m-am mai gandit la ceea ce simbolizeaza si e bine sa iti aduci aminte un pic.

08.05 Gasit legenda Soarelui.

09.45 Ma duc la cumparaturi sa iau sculele necesare.

09.47 Admir peisajul gri si ploios al Olandei

09.58 Caut ghiocel, una din cele mai importante simboluri ale Martisorului

10.15 Caut ghiocel

10.30 Caut ghiocel

10.45 Nu gasit al dracu ghiocel, astia nu stiu ce naiba e ghiocelu?

10.50 Cumparat fire de tricotat: 1 buc rosu si 1 buc alb

10.53 In drum spre casa era sa ma calce o baba cu bicicleta

10.55 Gasit ghiocel in fata unei case (in gradina persoanei respective)

10.56 Furat ghiocel si prefacut ca nu am facut nimic

10.57 Gasit inca doi ghiocei pe langa niste buruieni si i-am luat

10.58 Oare asa arata ghiocelu?

11.10 Ajuns acasa. Inceput invartirea firelor albe si rosii ca sa fac firele de martisor

11.35 Inceput al doilea fir de martisor

11.40 Durut mana, am decis sa scriu pe blog isprava mea

11.50 Suparata ca tre iar sa iau de la capat al doilea fir de martisor si mai am unu de facut

Pana in cinci reusesc eu sa termin firele si o surprind pe mama. Doamne sper ca stia sunt ghiocei...si daca nu sunt asta e, mai asemanator decat atat nu gasesc pe aici.

Si o sa port martisorul 9-12 zile asa cum spune pe internet si apoi o sa gasesc un pom inflorat ca sa imi leg martisorul in el si sa imi pun o dorinta....Pe dracu de-oi gasi eu un pom inflorat in urmatoarele saptamani...

Asadar urez tuturor un Martisor frumos si un dulce inceput de Primavara!

2 comments:

  1. Happy martisor day tuci!

    Martisorul de la mine il primesti cand vii :) Sa faci si tu o poza la "ghioceii" pe care i-ai gasit :)) si normal la martisorul handmade :D

    ReplyDelete
  2. o fi cam tarziu...totusi o primavara faina:) mi-a luat ceva timp pana am dat de u, cam de dupa revelion ca sa fiu mai exact tot incerc...lol... lucian sunt(remember me?) poate chatuim pana mai vii in Romania. o sa-ti mai citesc postarile. sper sa citesti asta

    ReplyDelete