17 January 2011

Capra lui Bolete

De cand eram mica m-am obisnuit cu expersia 'zici ca-i capra lui Bolete'. Si bineinteles ca am folosit aceasta expresie multi ani buni pana sa ajung la momentul penibil de a afla ca nimeni nu stie cine e capra lui Bolete.

Si bineinteles ca mama nu mi-a spus pe atunci ca aceasta expresie se folosea numai in Fierbinti-Targ unde exista aceasta capra a lui Bolete.

Deci toti anii acestia, la scoala generala, la liceu, cu prieteni, cu straini eu foloseam expresia asta si de abia acum doi, trei ani am descoperit de ce lumea se uita dubios la mine cand foloseam expresia.

Bolete era un vecin din Fierbinti, un om singurel asa cum am inteles de la mama. Nu am avut onoarea sa il cunosc dar cred ca mai mult as fi vrut sa fac cunostinta cu preaiubita lui capra. Bolete, probabil din cauza faptului ca era asa singurel, avea o capra. Dar capra o lua cu el peste tot, la carciuma, la piata, oriunde se ducea el mergea si capra. Nu stiu daca cu placere venea saraca sau daca era fortata in ringul lui social.
Si toata lumea in Fierbinti, cand vad ei un om mai caraghios sau cineva care se comporta cam stupid ei zic 'zici ca e capra lui Bolete'. 

Pentru toti cei care m-au auzit folosind aceasta expresie si au ramas cam nedumeriti, acum stiti. Si apropo: nu ma pot dezvata de expresie deci o sa o mai auziti des si in viitor.

1 comment:

  1. Wow, wow nu spune ca stii de Bolete. Sper sa vezi comentariul. Este ce stiu si eu. Mama e tot din Fierbiti. De Bolete mi-a povestit si un unchi al meu profesor in Fierbiti. Ce amintiri frumoase am, cum erau ciresele si cum erau pepenii de dulci.... Bolete era om mare la vremea lui desi la sfarsit arata caraghios.... sper sa vezi comentariul. Din pacate ultima data am fost in Fierbinti la mormintele bunicilor in 2009. Scrie-mi te rog daca vezi mesajul la mardi_vlad@yahoo.com

    ReplyDelete