23 November 2010

Londra ce vis, ce placere

Si asa si este. Am fost in weekend in Londra. Am plecat Joi si ne-am intors Duminica. Am mers cu trenul ceea ce nu trebuia sa facem pentru ca am avut numai dureri de cap. Aveam trei trenuri de schimbat si doua au avut intarziere si asa am ratat trenul pe care trebuia sa-l luam si am asteptat urmatorul. Credeam ca vom ajunge la 13.00 si am ajuns pe la 17.00. Hotelul a fost raspunsul zilei, un pat, baie si dulp, arata gri si daca n-am avut niciodata probleme cu claustrofobia acum era momentul sa am. Prima zi s-a dus dar a doua zi s-a revansat.

Am mers la London Tower care a fost chiar super frumos, multa istorie si multe de vazut. Am vizitat celulele unde erau tinut prizonierii si unde au chiar scris pe pereti, chiar tare sa vezi ca a scris cineva acolo in anii 1500. Am vazut si locul unde a fost decapitata Anne Bolyn si unde a fost ingropata. Am stat de la 10.00 pana pe la 14.00 apoi ne-am prierdut prin oras. O gramada de baruri care de care mai plin si mai frumos. Am gasit si paradisul cartilor la WHSmith unde aveam multe reduceri dar m-am abtinut :) Acum imi pare rau.

Sambata am vrut sa vedem cat mai multe si asa a si fost: am plecat devreme, oricum la un hotel din ala nu vrei sa-ti petreci mai mult timp decat necesar. Patul ziceai ca are bolovane in el si spatele meu era facut praf, dar eh nu aveam timp sa ma plang. Am ajuns la Harrods, si aici chiar pot spune ca am ramas cu gura deschisa, decoratii impresionante, produse super frumoase si super scumpe dar nu ne punea nimeni sa platim ca am intrat in magazin. Am gasit un departament intreg cu...numai imbracaminte de animale, vorbesc serios costumase pentru caini toate masurile, si cam cat costa una? In jur de 86 de lire...nu-i scump deloc nu? Asa dar n-am stat mult pe acolo pentru ca vroiam sa ajungem la Buckingham palace. Acolo am ajuns dar nu m-a impresionat nimic. Oricum ne-am uitat doar pe dinafara. Asa am trecut prin parcul St. James unde veneau veveritele cersetoare. Deci chiar asa era, veneau veveritele la tine si asteptau sa le dai ceva. Am ajuns apoi la Big Ben...frumos...un ceas mare...dar frumos. Si apoi am intrat la catedrala Westminster Abbey care a fost chiar foarte impresionanta. Acolo sunt ingropati tot felul de regi, regine si poeti cunoscuti (Kets, Chauser, Charlotte Bronte, Jane Austen etc.). Mi s-a facut pielea de gaina cand stateam fata in fata cu mormantul lui Elizabeta I. Chiar foarte interesant de vazut si impresionant.  Apoi am ajuns la British Museum, foarte mare si impresionant dar n-aveam tiiiimmp, intrarea e gratis apropo. Am trecut pe la un magazin de carti oculte la Atlantis si apoi am ajuns prin SOHO. Acolo multe multe multe magazine si multa lume, lumini peste tot si o atmosfera de Craciun calda si placuta.

Am mers apoi la London Eye dar n-am urcat si am gasit o piata de Craciun prin apropiere.

A doua zi am plecat devreme iar cu trenul.

Londra mi s-a parut un oras foarte frumos, foarte curat peste tot. Lumea e mixta, am auzit mult Romani unii turisti altii nu. Englezii sunt foarte amabili, stiam ca asa se spune despre ei dar nu am crezut ca sunt chiar asa. La un moment dat eram in mijlocul strazii si ne uitam pe harta, vine o Englezoaica la noi si cica v-ati pierdut? Si pur si simplu ne ajuta. Apropo daca ii calci din greseala pe picioare tot ei spun scuze...ha ha Si ai mare grija la strada, bineinteles ca scrie pe jos: look left, look right, asa ca la boi ca ei circula pe stanga dar vreau sa spun ca era sa fim calcati de masini de vreo doua ora, ne uitam in partea opusa si ne gandeam nu vine nimic, dar de unde ca din partea opusa veneau o gramada de masini ha ha.

In conclusie, de abia astept sa merg iar acolo pentru ca se merita.

No comments:

Post a Comment